Door op "Prima!" te klikken, ga je akkoord met het opslaan van cookies om de site-navigatie te verbeteren, het site-gebruik te analyseren en te helpen bij de marketinginspanningen van Merkmotief. Bekijk het ​​privacybeleid voor meer informatie.

Creatie

Creatie is geen mooimakerij. Het laat je merk shinen.

Creatie

Merkmotief heeft jarenlange ervaring in het ontwikkelen van creatieve concepten. Een corporate identity wordt in mum van tijd stevig in de steigers gezet, zodat merk onderscheidend is in woord en beeld. En bij Merkmotief vallen de creaties niet alleen op, maar vertellen ze het verhaal van je merk.

Concepting

Merkmotief visualiseert visies. Om dat te kunnen doen moet je begrijpen waar je merk voor staat of welke boodschap je vertellen hebt. Met een concept wordt er als het ware een blauwdruk gemaakt van de creatieve vertaling in woord en beeld. Hoe vertaal je de positionering van je merk in een pakkende belofte? Welke beeldtaal sluit hier op aan? Wat wordt de boodschap in je online advertising. Welke gebruikerservaring krijgen de bezoekers van je website? In duidelijke overzichten wordt de inhoud en vorm van je merk neergezet, als vertaalslag van de positionering en als basis voor de verdere uitwerking in allerlei middelen.

Een goed concept wordt niet even in elkaar gezet. Het is een verzameling van bouwstenen voor een langere periode die nodig zijn om aansluiting met de doelgroepen te krijgen en te houden. Die houdbaarheid is niet alleen van belang omdat je dan minder vaak grote investeringen hoeft te doen, maar ook omdat je daarmee een consistentie uitstraalt. En met consistentie bouw je vertrouwen op bij je doelgroepen.

Corporate identity

Het ontwikkelen van bouwstenen gebeurt ook in een corporate identity. Denk hierbij niet te veel in het enge jasje van een huisstijl. Een huisstijl geeft aan hoe een logo gebruikt moet worden, welke kleuren ingezet worden en in welk lettertype alles vormgegeven wordt. Een corporate identity gaat verder. Hiermee worden handvaten aangereikt over hoe je moet communiceren met je merk.

Wat moet je merk vertellen en hoe moet je dat vertellen? Wat is de tone of voice van tekst en beeld? En wordt de belofte van je merk altijd waargemaakt? Merkmotief heeft uitgebreide ervaring met het ontwikkelen van en werken met corporate identities. Hierbij is de leidraad de positionering van het merk en worden de bouwstenen consistent, herkenbaar en toepasbaar opgebouwd.

Grafisch ontwerp

Of je nu een logo voor een huisstijl (of nog beter, een corporate identity) nodig hebt, online of offline advertenties, verpakkingsmateriaal of een boek, Merkmotief zorgt ervoor dat alles grafisch op de juiste manier wordt opgemaakt. Dat gebeurt net zo goed op ouderwets papier als in digitale animaties of websites die verder gaan dan het zoveelste generieke Wordpress-thema. Overigens lees je daar meer over op deze plek.

Campagnes

Op zoek naar die ene catchy headline om je boodschap in de markt te zetten? Of over een langere periode met een thema rondom je product of dienst naar buiten treden? Het laten landen van je boodschap met de combinatie van woord en beeld, in Facebookanimatie, Instagram of gewoon groot op een abri, is altijd een mooie klus. Bij Merkmotief wordt eerst altijd goed gekeken naar het umfeld van de doelgroep, dan weet je ook hoe de boodschap gaat binnenkomen. En dan knallen maar!

Bekijk hier werk van Merkmotief