Door op "Prima!" te klikken, ga je akkoord met het opslaan van cookies om de site-navigatie te verbeteren, het site-gebruik te analyseren en te helpen bij de marketinginspanningen van Merkmotief. Bekijk het ​​privacybeleid voor meer informatie.

Strategie

Van kern tot middel, van idee naar strategie in heldere stappen

Strategie

Waar staat je merk voor? Wat is het DNA van je organisatie? En weet je wie je doelgroepen zijn? Dit zijn de essentiële vragen die elk merk, groot of klein, zich moet stellen. Merkmotief werkt volgens het principe van 'kern tot middel'. Als je ziet wat de kern van je merk is, kun makkelijker de schijnwerpers erop zetten.

Het begint met positioneren

Weet jij waar je merk voor staat? Vormt je merk een wezenlijk onderdeel van je bedrijfsvoering? Kun je de belofte van je bedrijf aan je doelgroepen goed duidelijk maken? Merkmotief biedt een workshop om erachter te komen wat de positionering van je merk is. Twee bijkomende voordelen: betrokkenheid en de neuzen staan hierna dezelfde kant op.

Niet 'wat', maar 'waarom'

De lastigste vraag die je zult moeten beantwoorden om te komen tot de kern van je merk, is 'waarom'. Waarom doe je met je organisatie de dingen die je doet? Wat betekent jouw merk en je werk voor je klanten? Hint, 'drive' zit niet tussen je oren... En ja, iedereen heeft passie voor z'n werk, maar ga je daar ook echt mee te koop lopen als een 'unique selling point'? Merkmotief helpt jouw 'waarom' te beantwoorden en te verwoorden.

Voor wie doe je het allemaal?

Heb je voor ogen wie je diensten of producten afneemt? Weet je wat je doelgroepen beweegt? Als je in de huid van je doelgroepen kruipt en beter begrijpt wat hun behoeften zijn, kun je hier beter op inspelen.

De kapers op de kust

Jouw merk is niet de enige. En natuurlijk bieden ook zij hoge kwaliteit in alles wat ze doen. Dus is het zaak om goed te kijken wat de concurrentie roept en hoe jij dit anders en vooral beter kunt doen.

Geen lange rapporten, wel concrete stappen

Met positioneren vindt Merkmotief jouw unieke plek in het krachtenveld van je competenties, behoeften van je doelgroep en de concurrentie. Het vinden van die positionering is één, het kunnen omzetten naar strategie en creatief concept is iets anders. Bij Merkmotief geen uitgebreide blabla, maar concrete handvaten om je positionering om te zetten naar heldere en opvallende communicatie.

Wil je weten hoe dat in z'n werk gaat?

Neem een kijkje bij CreatieOf bekijk wat Merkmotief deed voor anderen