Icoon Terug naar bovenPijltje terug naar boven
Merkmotief voorziet deze site van cookies zodat je de site optimaal kunt gebruiken. Door de site te bezoeken ga je akkoord met het cookie-beleid. Bekijk de ​​privacyverklaring voor meer informatie over cookies en privacy.

Strategisch merk positioneren

Merkmotief is de slijpsteen voor je merk. Met workshops, online en op locatie, wordt het hele team betrokken om je merkidentiteit naar boven te halen.
Slijpsteen

Het positioneren van je merk levert meer waarde op

Waar wil je naartoe met je organisatie en merk? En hoe kun je je écht onderscheiden? Dit is van wezenlijk belang om op termijn een dermate unieke positie in de markt te claimen, die bijdraagt aan meerwaarde van je organisatie.
Guy Borghouts van Merkmotief zit op een bankje
Positioneren icoon

Merkpositioneren

We gaan op zoek naar je merk-DNA. Wat zijn de échte competenties, hoe ziet je markt er uit? En wat doet de concurrentie? Bij merkpositioneren wordt de kern van je bedrijf of organisatie gezocht en gevonden.
Merkkarakter icoon

Merkkarakter

Het merkkarakter sluit aan op je merk-DNA. Het laat zien hoe je merk zich gedraagt. Is er iets te kiezen of kiest je merk voor jou?
Messaging house icoon

Messaging house

Met de juiste positionering en helderheid over het merkkarakter, wordt er gekeken naar wát er verteld moet worden.
In het eerste deel van de workshop Merkpositioneren sta je er alleen voor. Geen groepsdruk of meekijkers, maar op je gemak vragen beantwoorden over het merk van het bedrijf of de organisatie. Hoe kijk jij er zelf tegen aan? Wat vind jij belangrijk? Op je eigen plek ga je online aan de slag. Uiteindelijk wordt alle input gebruikt om in de gezamenlijke sessie mee te slijpen en te schuren.

Individueel online aan de slag

Schaduw op trap van Guy Borghouts van Merkmotief
Taking notes during workshop
Als iedereen online het individuele gedeelte heeft afgerond, komen we bij elkaar om de zienswijzen met elkaar door te nemen. In dit gedeelte van de workshop is het belangrijk om in discussie te gaan over onduidelijkheden of verschillende inzichten. Onder begeleiding van Merkmotief worden kritische punten behandeld. Met het doel om alles zo scherp mogelijk te krijgen. Het vormt de uiteindelijke input voor Merkmotief om na de workshop die ene merkpositionering naar boven halen.

Op locatie doorpakken met het team

Buttons of an elevator

Positionering, elevator pitch en pay-off

De online sessie en de live workshop vormen mede de basis voor een nieuwe of herziene merkpositionering. Er wordt een duidelijke presentatie opgeleverd die alle inzichten laat samenkomen. Bij veel andere workshops stopt het hier. Maar Merkmotief gaat verder. Niet alleen een grondige analyse en aanbeveling, maar ook een stevige doorkijk op de toekomst.

Merkmotief maakt meteen een eerste creatief concept. De positionering wordt doorvertaald in een elevator pitch en de merkbelofte; de pay-off. En er wordt nog een schepje bovenop gedaan door een eerste concept in woord en beeld neer te zetten. Dan kun je daarna meteen door om echt meters te maken.
Seedoo positionering, identity en website
Seedoo positionering, identity en website
Kersten hulpmiddelen positionering en identity
Kersten hulpmiddelen positionering en identity
Positionering Ad Mosam Barok
Positionering Ad Mosam Barok
Frankie's Churros identity
Frankie's Churros identity
Positionering Schuren Uitvaartzorg
Positionering Schuren Uitvaartzorg
Positionering kinderopvang Leef Kind
Positionering kinderopvang Leef Kind
Insensu identity en website
Insensu identity en website
Ecobliss merkarchitectuur en identity
Ecobliss merkarchitectuur en identity
Portret van Guy Borghouts van Merkmotief

Doorgrond je merk. Dan weet je wat het te vertellen heeft.

Laat je gegevens achter en we maken snel een afspraak voor een vrijblijvend gesprek.
Top! Je bericht is ontvangen, er wordt snel contact opgenomen.
Ai! Er ging iets mis met het verzenden...