Je kunt natuurlijk altijd je huisstijl een opfrisbeurt laten geven. Maar als je grondiger te werk gaat, wordt het meer dan een schilderbeurt. Een goede huisstijl is een onderdeel van je merkidentiteit. En die identity vormt het grotere verhaal. Het is de vertaalslag van wat er achter je merk zit.
Organisaties die hun merk echt goed kennen, weten hierdoor waar hun doelgroepen behoefte aan hebben. En ze weten hoe de competenties van hun bedrijf of organisatie hierbij kunnen aansluiten. Als je dat goed voor ogen hebt, kun je een heldere boodschap afgeven. Dat werkt wel zo efficient!
Je kunt natuurlijk altijd je huisstijl een opfrisbeurt laten geven. Maar als je grondiger te werk gaat, wordt het meer dan een schilderbeurt. Een goede huisstijl is een onderdeel van je merkidentiteit. En die identity vormt het grotere verhaal. Het is de vertaalslag van wat er achter je merk zit.
Organisaties die hun merk echt goed kennen, weten hierdoor waar hun doelgroepen behoefte aan hebben. En ze weten hoe de competenties van hun bedrijf of organisatie hierbij kunnen aansluiten. Als je dat goed voor ogen hebt, kun je een heldere boodschap afgeven. Dat werkt wel zo efficient!
Je kunt natuurlijk altijd je huisstijl een opfrisbeurt laten geven. Maar als je grondiger te werk gaat, wordt het meer dan een schilderbeurt. Een goede huisstijl is een onderdeel van je merkidentiteit. En die identity vormt het grotere verhaal. Het is de vertaalslag van wat er achter je merk zit.
Organisaties die hun merk echt goed kennen, weten hierdoor waar hun doelgroepen behoefte aan hebben. En ze weten hoe de competenties van hun bedrijf of organisatie hierbij kunnen aansluiten. Als je dat goed voor ogen hebt, kun je een heldere boodschap afgeven. Dat werkt wel zo efficient!
Ecobliss is groot geworden als innovator op het gebied van blisterverpakkingen. Door een continue drive naar product- en procesverbeteringen ontstaan er veel kansen. Het fundament van Ecobliss werd gelegd in de markt voor retailverpakkingen. Hier waren ook alle marketingactiviteiten en communicatie-inspanningen op gericht. Met het aanboren van de farmaceutische markt, werden ook nieuwe verpakkingen ontwikkeld zoals bijvoorbeeld Locked4Kids, een innovatie die kartonnen doosjes veiliger maakt voor jonge kinderen.
Door deze ontwikkelingen ontstonden er verschillende merken voor bedrijf en producten. En als je in volle vaart bezig bent met het doorontwikkelen van je bedrijf, bestaat de kans dat het overzicht op je branding wat minder wordt. Bij Ecobliss was het vanuit perspectief van de klant niet meer helemaal duidelijk welk product voor welke markt bestemd was. Het koste ook veel inspanning om eenduidig te communiceren en maximaal effect te sorteren per marktonderdeel.
Merkmotief sprak met directie en de business developers die verantwoordelijk zijn voor de diverse markten die Ecobliss wil bedienen. De conclusie van de analyse was dat Ecobliss een hybride brand house hanteerde, een mix van diverse modellen. Daar zat ruimte voor verbetering. Een afweging van kansen, kosten en opgebouwde merkwaarde, zorgde ervoor dat er gekozen werd voor een model van sub-brands. Meer weten over strategisch positioneren? Hier lees je er meer over.
Ecobliss is groot geworden als innovator op het gebied van blisterverpakkingen. Door een continue drive naar product- en procesverbeteringen ontstaan er veel kansen. Het fundament van Ecobliss werd gelegd in de markt voor retailverpakkingen. Hier waren ook alle marketingactiviteiten en communicatie-inspanningen op gericht. Met het aanboren van de farmaceutische markt, werden ook nieuwe verpakkingen ontwikkeld zoals bijvoorbeeld Locked4Kids, een innovatie die kartonnen doosjes veiliger maakt voor jonge kinderen.
Door deze ontwikkelingen ontstonden er verschillende merken voor bedrijf en producten. En als je in volle vaart bezig bent met het doorontwikkelen van je bedrijf, bestaat de kans dat het overzicht op je branding wat minder wordt. Bij Ecobliss was het vanuit perspectief van de klant niet meer helemaal duidelijk welk product voor welke markt bestemd was. Het koste ook veel inspanning om eenduidig te communiceren en maximaal effect te sorteren per marktonderdeel.
Merkmotief sprak met directie en de business developers die verantwoordelijk zijn voor de diverse markten die Ecobliss wil bedienen. De conclusie van de analyse was dat Ecobliss een hybride brand house hanteerde, een mix van diverse modellen. Daar zat ruimte voor verbetering. Een afweging van kansen, kosten en opgebouwde merkwaarde, zorgde ervoor dat er gekozen werd voor een model van sub-brands. Meer weten over strategisch positioneren? Hier lees je er meer over.
Ecobliss is groot geworden als innovator op het gebied van blisterverpakkingen. Door een continue drive naar product- en procesverbeteringen ontstaan er veel kansen. Het fundament van Ecobliss werd gelegd in de markt voor retailverpakkingen. Hier waren ook alle marketingactiviteiten en communicatie-inspanningen op gericht. Met het aanboren van de farmaceutische markt, werden ook nieuwe verpakkingen ontwikkeld zoals bijvoorbeeld Locked4Kids, een innovatie die kartonnen doosjes veiliger maakt voor jonge kinderen.
Door deze ontwikkelingen ontstonden er verschillende merken voor bedrijf en producten. En als je in volle vaart bezig bent met het doorontwikkelen van je bedrijf, bestaat de kans dat het overzicht op je branding wat minder wordt. Bij Ecobliss was het vanuit perspectief van de klant niet meer helemaal duidelijk welk product voor welke markt bestemd was. Het koste ook veel inspanning om eenduidig te communiceren en maximaal effect te sorteren per marktonderdeel.
Merkmotief sprak met directie en de business developers die verantwoordelijk zijn voor de diverse markten die Ecobliss wil bedienen. De conclusie van de analyse was dat Ecobliss een hybride brand house hanteerde, een mix van diverse modellen. Daar zat ruimte voor verbetering. Een afweging van kansen, kosten en opgebouwde merkwaarde, zorgde ervoor dat er gekozen werd voor een model van sub-brands. Meer weten over strategisch positioneren? Hier lees je er meer over.
De verschillende markten die Ecobliss bedient, hebben duidelijke verschillen. Om hier optimaal aansluiting op te vinden, werden twee submerken ontwikkeld die vallen onder een hoofdmerk. Het hoofdmerk of main brand blijft op de achtergrond en herbergt de universele waarden van het merk: adaptiveness, innovatie en een integrale benadering.
De sub brands communiceren op marktniveau waar de behoeften tussen de merken voor de farmaceutische markt en retailmarkt nogal verschillen. Hierdoor ontstaan veel scherpere merkprofielen die de markten goed kunnen herkennen. Maar ook voor de interne organisatie levert dit flink wat voordelen op. Doordat elk merk weet waarvoor het staat, is het bepalen van de communicatieboodschappen een stuk eenvoudiger. En die efficiency-slag levert ook wat op.
De verschillende markten die Ecobliss bedient, hebben duidelijke verschillen. Om hier optimaal aansluiting op te vinden, werden twee submerken ontwikkeld die vallen onder een hoofdmerk. Het hoofdmerk of main brand blijft op de achtergrond en herbergt de universele waarden van het merk: adaptiveness, innovatie en een integrale benadering.
De sub brands communiceren op marktniveau waar de behoeften tussen de merken voor de farmaceutische markt en retailmarkt nogal verschillen. Hierdoor ontstaan veel scherpere merkprofielen die de markten goed kunnen herkennen. Maar ook voor de interne organisatie levert dit flink wat voordelen op. Doordat elk merk weet waarvoor het staat, is het bepalen van de communicatieboodschappen een stuk eenvoudiger. En die efficiency-slag levert ook wat op.
De verschillende markten die Ecobliss bedient, hebben duidelijke verschillen. Om hier optimaal aansluiting op te vinden, werden twee submerken ontwikkeld die vallen onder een hoofdmerk. Het hoofdmerk of main brand blijft op de achtergrond en herbergt de universele waarden van het merk: adaptiveness, innovatie en een integrale benadering.
De sub brands communiceren op marktniveau waar de behoeften tussen de merken voor de farmaceutische markt en retailmarkt nogal verschillen. Hierdoor ontstaan veel scherpere merkprofielen die de markten goed kunnen herkennen. Maar ook voor de interne organisatie levert dit flink wat voordelen op. Doordat elk merk weet waarvoor het staat, is het bepalen van de communicatieboodschappen een stuk eenvoudiger. En die efficiency-slag levert ook wat op.
Een jaar lang is Merkmotief aan de slag geweest voor Ecobliss. Naast de vernieuwde huisstijl en websites, zijn tientallen communicatiemiddelen volledig aangepast. De plakband waarmee de dozen worden gesloten lijkt simpel (is het ook), maar heeft een groot effect op de totale uitstraling bij klanten. Potentiële klanten komen in contact middels een online offerte die tot in de puntjes is verzorgd of bezoeken een beurs waar Ecobliss haar verpakkingen en machines toont. Dit alles werd tot in detail ontworpen en begeleidt door Merkmotief. Hierbij was gekozen voor een in-house constructie dat zorgde voor zeer korte lijnen in briefing en ontwikkeling.
"Ook bij dit project bewijst de samenwerking met Guy dat successen uit het verleden wel degelijk een garantie voor de toekomst zijn. En daarmee zowel het werk van Guy op zich als het effect van het vaststellen van de merkstrategie, het bouwen van de huisstijl en websites en de hele uitrol ervan. Motief genoeg om iedereen het werken met Merkmotief aan te raden."
Marijn Van Utteren
Commercieel directeur Ecobliss Packaging Group
Ook interesse in een in-house benadering van het verbeteren van je merk? Neem contact op!
Een jaar lang is Merkmotief aan de slag geweest voor Ecobliss. Naast de vernieuwde huisstijl en websites, zijn tientallen communicatiemiddelen volledig aangepast. De plakband waarmee de dozen worden gesloten lijkt simpel (is het ook), maar heeft een groot effect op de totale uitstraling bij klanten. Potentiële klanten komen in contact middels een online offerte die tot in de puntjes is verzorgd of bezoeken een beurs waar Ecobliss haar verpakkingen en machines toont. Dit alles werd tot in detail ontworpen en begeleidt door Merkmotief. Hierbij was gekozen voor een in-house constructie dat zorgde voor zeer korte lijnen in briefing en ontwikkeling.
"Ook bij dit project bewijst de samenwerking met Guy dat successen uit het verleden wel degelijk een garantie voor de toekomst zijn. En daarmee zowel het werk van Guy op zich als het effect van het vaststellen van de merkstrategie, het bouwen van de huisstijl en websites en de hele uitrol ervan. Motief genoeg om iedereen het werken met Merkmotief aan te raden."
Marijn Van Utteren
Commercieel directeur Ecobliss Packaging Group
Ook interesse in een in-house benadering van het verbeteren van je merk? Neem contact op!
Een jaar lang is Merkmotief aan de slag geweest voor Ecobliss. Naast de vernieuwde huisstijl en websites, zijn tientallen communicatiemiddelen volledig aangepast. De plakband waarmee de dozen worden gesloten lijkt simpel (is het ook), maar heeft een groot effect op de totale uitstraling bij klanten. Potentiële klanten komen in contact middels een online offerte die tot in de puntjes is verzorgd of bezoeken een beurs waar Ecobliss haar verpakkingen en machines toont. Dit alles werd tot in detail ontworpen en begeleidt door Merkmotief. Hierbij was gekozen voor een in-house constructie dat zorgde voor zeer korte lijnen in briefing en ontwikkeling.
"Ook bij dit project bewijst de samenwerking met Guy dat successen uit het verleden wel degelijk een garantie voor de toekomst zijn. En daarmee zowel het werk van Guy op zich als het effect van het vaststellen van de merkstrategie, het bouwen van de huisstijl en websites en de hele uitrol ervan. Motief genoeg om iedereen het werken met Merkmotief aan te raden."
Marijn Van Utteren
Commercieel directeur Ecobliss Packaging Group
Ook interesse in een in-house benadering van het verbeteren van je merk? Neem contact op!